Ja dat kan alleen als u reist van of naar Renswoude, Rhenen of Veenendaal en uw reis, gepland via de kortste route, niet langer is dan 25 kilometer.
Ja wij brengen u van deur tot deur. De chauffeurs bellen bij u aan en lopen met u mee naar het voertuig.
Dat kan, door een rit te boeken met aankomsttijdgarantie. Dit geldt alleen voor ritten naar bruiloft, begrafenis/crematie, diploma-uitreiking of een aansluiting op het openbaar vervoer. Aankomsttijdgarantie moet u minimaal 4 uur voor de gewenste aankomsttijd telefonisch aanvragen. Kijk op de pagina Hoe en wanneer voor de voorwaarden.
Voor alle andere afspraken zoals bijvoorbeeld in het ziekenhuis, fysio, oogarts gelden de normale spelregels van Valleihopper.
Van een chauffeur mag u verwachten dat hij/zij:
- U vriendelijk en attent behandeld.
- Aanbelt bij aankomst ophaaladres, op verzoek ook bij het bestemmingsadres.
- De terugbelservice correct uitvoert.
- U begeleidt van en naar de voordeur en helpt bij in- en uitstappen.
- Op verzoek helpt met bagage.
- Controleert of de juiste persoon instapt.
- U vraagt om de vervoerspas te laten zien.
- Erop toeziet dat in het voertuig nooit gerookt wordt, geen alcohol gebruikt wordt en niet gegeten wordt.
- Zorgt voor orde en rust in het voertuig.
- Zorgt dat er (op verzoek van een reiziger) geen muziek afgespeeld wordt.
- Zorgt voor veilig en comfortabel vervoer.
- Verkeersdrempels rustig en beheerst passeert.
- Toeziet op het gebruik van veiligheidsgordels.
- Zorgt voor het in- en uitrijden en vastzetten van een rolstoel scootmobiel, rollator en kinderzitjes
Nee, uw reis wordt gecombineerd met ritten van anderen. Uw reis kan daardoor langer duren.
Alleen als u vanuit uw gemeente een indicatie heeft ontvangen voor individueel vervoer reist u alleen.
Indien uw reisafstand minder dan 10 km bedraagt (kortste afstand) dan mag uw rit maximaal 15 minuten langer duren. Is de afstand meer dan 10 km dan mag uw rit maximaal 30 minuten langer duren.
Ja, het is mogelijk om met pin te betalen.
Het kan zijn dat een pinapparaat een keer een storing heeft. De chauffeur heeft dan een eenmalige machtiging in het voertuig, zodat de rit betaald kan worden en u kunt reizen.
Wij adviseren u gebruik te maken van automatische incasso. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.
U betaalt nooit meer dan de geplande kortste route van uw rit, ook als Valleihopper in de praktijk omrijdt.
U betaalt altijd de geplande kortste route van A naar B. U wordt na de reservering geïnformeerd hoeveel uw rit gaat kosten. Kijk op Tarieven voor de actuele tarieven.
Voor het gebruik van het 0900 nummers van de Valleihopper worden alleen uw reguliere gesprekskosten in rekening gebracht.
Dat komt doordat steeds meer mensen een belbundel aanschaffen waarmee zij geen 0900-nummers kunnen bellen. Vaak weet u dat zelf niet, controleer dit eerst bij uw telefoon provider.
De taxi is te herkennen aan het Valleihopper logo.
Als u nog geen pasje heeft voor de Regiotaxi, dan kunt u een Wmo-indicatie aanvragHoe vraag ik een pasje aan voor Valleihopper?en bij uw gemeente. Uw gemeente bepaalt of u hiervoor in aanmerking komt. Zo ja, dan ontvangt u na aanvraag binnen 10 werkdagen een pasje van Valleihopper.
De kosten voor een Valleihopper pas bedragen eenmalig € 7,50. Bij verlies of diefstal dient u een nieuwe pas à € 7,50 aan te vragen bij de klantenservice van Valleihopper.
Ja, u moet uw pas altijd bij u hebben. Uitzondering is als u een nieuwe pas heeft aangevraagd en deze nog niet heeft ontvangen.